کسب و کار اینترنتی

یکی از سوالاتی که ممکن است شما را در هنگام شروع کسب و کار جدیدی با چالش مواجه کند، این است که برای ورود به دنیای دیجیتال، سایت بهتر است یا شبکه اجتماعی.

اولین نکته‌ای که وجود دارد این است که ایجاد سایت با هزینه‌های بسیاری نظیر طراحی وب سایت، بهینه‌سازی موتورهای جستجو، پشتیبانی فنی، نگهداری و … همراه است، در صورتی که در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام، لینکدین، اینستاگرام و … می‌توان به راحتی در عرض چند ثانیه یک صفحه به صورت رایگان راه‌اندازی کرد.

ممکن است از خود بپرسید که در شرایط فعلی من در شبکه‌های اجتماعی می‌توانم کسب و کارم را گسترش دهم، چه نیازی به ایجاد سایت است؟

اگر در اینستاگرام یک اینفلوئنسر باشید احتمالا نیاز به سایت نخواهید داشت. اما برای یک کسب و کار، داشتن سایت می‌تواند مزایایی داشته باشد که در یک پیج اینستاگرام نیست.

مقایسه سایت و شبکه‌های اجتماعی برای ورود کسب و کارها به دنیای دیجیتال

در دنیای امروز و با توجه به سادگی استفاده از دنیای دیجیتال به ویژه شبکه‌های اجتماعی، روز به روز به تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام، اینستاگرام، توییتر و … افزوده می‌شود.

اکثر مدیران، سیاست مداران، سیلبریتی‌ها و همچمنین مردم عادی در این شبکه‌های اجتماعی حضور دارند و فعالیت‌های خود را از این طریق به انجام می‌رسانند.

با وجود شبکه‌های اجتماعی شلوغ و پویا، بسیاری از صاحبان کسب و کار علاقه‌ای برای ورود به دنیای سایت‌ها ندارند. حداقل سایت را به عنوان یکی از ملزومات کاری خود حساب نمی کنند. تفکری اشتباه که باعث زمین خوردن بسیاری از کسب و کارها در فضای دیجیتال شده است.

مشتری یا بازدید کننده

شانس شما برای دیده شدن کسب و کار در هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی زیاد نیست. اصلا فرض کنید که پست‌های شما در یک شبکه اجتماعی چند هزار بازدید خورده باشد؛ اما آیا این بازدیدکنندگان مشتریان شما هستند؟

آیا به دنبال سرویس‌های شما هستند و مطالب را با دقت و حوصله مطالعه کرده‌اند؟ پاسخ این سوالات این است که نصف بازدیدکنندگان به دنبال خدمات شما هستند و در نهایت می‌توان گفت در شبکه اجتماعی نظیر اینستاگرام، در مورد بازار هدف و مشتریان نمی‌توان به درستی تخمین زد.

زمانی که یک سایت داشته باشید مشاهده خواهید کرد که در این فضا، مسئله کاملا برعکس شبکه‌های اجتماعی است. به جرأت می‌توان گفت بیش از ۵۰ درصد بازدیدکنندگانی که به سایت شما سر می‌زنند، قطعا به دنبال خدمات و سرویس‌های شما هستند و امکان دارد این بازدید‌کنندگان با دیدن خدمات، ظاهر سایت و پشتیبانی، به مشتری تبدیل شوند.

اطلاعات بیشتر در صفحه اینستاگرام ما

مطالب اخیر

پیام بگذارید

نارنت به عنوان برند موسسه فرهنگی دیجیتال دیبا انار پردازش در زمینه تخصصی طراحی وب و سامانه های کاربر محور فعالیت میکند وکلیه حقوق ان متعلق به شرکت دیبا انار پردازش می باشد

راهنمای سایت

مدیریت پروژه

سوالات متداول

حریم خصوصی

مدت و شرایط

مدیریت کارها

گزارش نویسی

ما را دنبال کنید

ایمیل: anarpardazesh@gmail.com
تلفن: 41 36 24 32 044