اینفلوئنسر مارکتینگ چیز جدیدی نیست. این موضوع از سال ها قبل وجود داشته است. اما اخیراً به یک موضوع داغ برای بازاریاب ها تبدیل شده است – احتمالاً به خاطر اینکه تازه متوجه قدرت آن، به ویژه به خاطر اینکه جایگزینی برای تبلیغات سنتی گران قیمت و ناکارآمد است شده ایم. مهم تر اینکه مشتریان تبلیغات را دوست ندارند و ارزش پیام های تبلیغاتی روز به روز کمتر می شود.

 

اینفلوئنسر کیست؟

یکی از بزرگترین تصورات اشتباه در مورد اینفلوئنسرها این است که آنها فردی با فالوورهای زیاد در شبکه های اجتماعی هستند. این طرز فکر در واقع تأثیر را با محبوبیت اشتباه می گیرد. تأثیرگذاری نیازمند یک نتیجه ی خاص است: تغییر در تفکر یا رفتار. بنابراین اینفلوئنسر کسی است که قدرت تأثیر گذاشتن بر درک دیگران یا وادار کردن آنها به انجام یک کار متفاوت را داشته باشد.

 

هنگام استفاده از این تعریف در بازاریابی، اینفلوئنسر کسی است که به دیگران کمک می کند تا از شما خرید کنند. چطور این کار را انجام می دهد؟ اینفلوئنسرها باید ترکیبی از سه فاکتور کلیدی را داشته باشند: دسترسی، اعتبار ضمنی و مهارت در فروشندگی. هرچه این سه فاکتور بیشتر باشند، پتانسیل تأثیر یک فرد بیشتر خواهد شد.

 

دسترسی: توانایی آنها برای انتقال یک پیام به تعداد زیادی از افرا. این افراد می توانند خوانندگان یک نشریه، مخاطبین یک مجری تلویزیونی یا فالوورهای شبکه های اجتماعی یک فرد باشند. دسترسی مهم است اما کافی نیست. کسانی که دسترسی کم اما اعتبار و مهارت فروشندگی زیادی دارند، میکرو اینفلوئنسر نامیده می شوند.

اعتبار ضمنی: میزان اعتماد و اعتباری که مخاطب بر اساس دانش و تخصص اینفلوئنسر در یک موضوع خاص به او دارد. یک آشپز مشهور اعتبار زیادی برای توصیه در مورد وعده های غذایی دارد اما به عنوان مثال در سیاست اعتبار چندانی ندارد.

مهارت در فروشندگی: وجود و سبک ارتباطاتی که به اینفلوئنسر توانایی درک و پذیرش یک نقطه نظر خاص را می دهند. برخی افراد هستند که قدرت خارق العاده ای برای قانع کردن افراد در مورد نقطه نظرات خود دارند. آنها می توانند مطالب را به شیوه ی قانع کننده ای توضیح دهند، پیام های خود را به صورت شفاف و نقطه نظرات خود را با اعتماد به نفس بیان می کنند.

با ما در اینستاگرام باشید

مطالب اخیر

پیام بگذارید

نارنت به عنوان برند موسسه فرهنگی دیجیتال دیبا انار پردازش در زمینه تخصصی طراحی وب و سامانه های کاربر محور فعالیت میکند وکلیه حقوق ان متعلق به شرکت دیبا انار پردازش می باشد

راهنمای سایت

مدیریت پروژه

سوالات متداول

حریم خصوصی

مدت و شرایط

مدیریت کارها

گزارش نویسی

ما را دنبال کنید

ایمیل: anarpardazesh@gmail.com
تلفن: 41 36 24 32 044